Blog: Recruitment Hacks voor krachtige werving en selectie in een krappe arbeidsmarkt

Heeft jouw organisatie groeiambities? Dan moeten in heel jouw organisatie de neuzen dezelfde kant op staan: de recruitment-kant. Want in deze tijden is werving & selectie niet alleen de verantwoordelijkheid van de interne recruiter of de HR-afdeling. Nee, het is een gezamenlijke taak, een missie. Maar hoe krijg je jouw collega’s mee op die missie? Simpel gezegd: door ze te laten doen wat goed is voor het werving- en selectieproces.

Klik hier & lees verder

Blog: De kracht van overtuiging

Je hebt ongetwijfeld eens van hem gehoord; Robert Cialdini, de bekendste expert op het gebied van beïnvloeding en overtuigen. Deze hoogleraar wist 7 beïnvloedingstechnieken te onderscheiden en ziet zijn levenswerk nu overal in terug, ook in vacatureteksten.

Klik hier & lees verder

Blog: Het beste moment om een vacature te plaatsen

Timing kan een vacaturecampagne maken of breken. Als HR-manager of recruiter wil je zoveel mogelijk waardevolle reacties op een vacature. Maar wat is het juiste moment om een vacature uit te zetten? Bij veel professionals is dat moment én het belang daarvan onbekend. En dat terwijl het een vacaturecampagne kan maken of breken. In dit blog leggen we uit, op basis van campagnedata, wat het juiste moment is om een vacature uit te zetten. En waarom dit aanzienlijk meer kandidaten oplevert.

Klik hier & lees verder

Waarom veel wervingsteksten om te huilen zijn

Een wervingstekst die geen emotie oproept, gaat bij ons direct de prullenbak in. Zo’n tekst blijft namelijk niet hangen. In ieder geval niet bij de veelgevraagde professionals die wij voor klanten zoeken. Maar roept de tekst emoties op, dan is die kans een stuk groter. Dat heeft alles te maken met ons emotionele geheugen.

Klik hier & lees verder

Wil jij op de hoogte blijven van de laatste trends op het gebied van neuromarketing, psychologie en data in recruitment? Meld je nu aan en mis niets!

  • E-mailadres